Бала – жанып тұрған шырақ. Шырақтың одан сайын жарқырап жануы, яғни әр баланың бойындағы «отты» сақтау – сынып жетекшісінің басты мақсаты.
Әр мұғалімнің жұмысында күрделі, бірақ өте маңызды миссия бар. Ол – сынып жетекшісі болу. Кейбір мұғалімдер бұл жұмысты олардың педагогикалық қызметіне қосымша жүктеме деп санаса, басқалары оны ең маңыздысы деп атайды. Сынып жетекшісінің жұмысы қаншалықты қиын болса да бұл, әрине, балаларға қажет. Өйткені сынып – мектептің негізгі құрылымдық буыны.
Қазіргі заманғы сынып жетекшісінің қызметі – білім беру мекемесінің маңызды буыны оқушыларға жеке көзқарасты енгізудің негізгі тетігі. Сынып жетекшісі өз сыныбындағы оқушылардың күнделікті өмірі мен әрекетін болжайды, талдайды, ұйымдастырады, бақылайды. Қазіргі заманғы сынып жетекшісі өз қызметінде белгілі оқу-тәрбие жұмысының формаларын қолданады. Жұмыс формалары педагогикалық жағдайға байланысты анықталады.
Қазіргі сынып жетекшісі қандай болуы керек? Қазіргі білім беру процесінде оның рөлі қандай?
Өз іс-әрекетінің технологиясына иелік ететін нағыз сынып жетекшісі әр тәрбиеленушісінде қайталанбас тұлғаны көре білетін ақылды тәрбиеші. Ол әрбір оқушыны педагогикалық диагностика негізінде терең зерттейді. Оқушымен қарым-қатынасты үйлестіреді, жеке тұлғаға бағдарланған тәсілге негізделген сыныптың қалыптасуына ықпал етеді. Сынып жетекшісі балалармен бірге сыныптың білім беру жүйесін жобалайды. Олардың қызығушылықтарын, қабілеттерін, тілектерін ескереді, ата-аналармен қарым-қатынас жасайды, қоршаған ортаның этномәдени жағдайларын ескереді.
Қазіргі уақытта сынып жетекшісі уақыт ағымына ілесіп жұмыс істеуі қажет. Ол әдістемелік және психологиялық тұрғыдан сауатты, оқу-тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесін білуі керек. Ол үнемі тақырыптық секцияларға, семинарлар мен конференцияларға қатысып біліктілігін арттырады.
Балалар – тәрбие және білім беру процесінің негізгі буыны. Олардың қатысуынсыз бірде-бір сынып жетекшісі өз шеберлігін көрсете алмайды, тәжірибемен бөлісе алмайды.
Сынып жетекшісінің жұмысы – бұл барлық білім беру мекемесінің білім беру бағдарламасына негізделген мақсатты, жүйелі, жоспарланған қызмет. Қазіргі сынып жетекшісінің қызметі ең алдымен өз сыныбының оқушыларымен жұмыс істеуге бағытталған. Ол когнитивті қызығушылықтарды дамыту мен ынталандыру үшін оның жеке және жас ерекшеліктерін зерттей отырып, әрбір жеке баланың мотивациясын қалыптастырады.
Сынып жетекшісі педагог-психологпен бірге оқушылардың даралығын, олардың қоғамға бейімделуін зерттейді. Психологтың қолдауымен тәрбиеленушілердің танымдық, шығармашылық қабілеттері мен мүмкіндіктерін анықтай отырып, сынып ұжымының дамуын талдайды, балаға болашақ мамандығын таңдау туралы шешім қабылдауға көмектеседі.
Сондай-ақ оның қызметінде қосымша білім беру мұғалімдерімен ынтымақтастықтың маңызы зор. Олармен қарым-қатынас балалардың қосымша білім беру жүйесінің барлық алуан түрлілігін оқушылардың танымдық, шығармашылық қабілеттерін кеңейтуге көмектеседі. Сыныптан тыс жұмысты, бос уақытты және демалысты ұйымдастыруда сынып жетекшісі белсенді қарым-қатынас жасайды.
Отбасы – тәрбиенің маңызды әлеуметтік институтының бірі. Сынып жетекшісінің ата-аналармен жұмысы баланың мүддесі үшін отбасымен жұмыс жасауға бағытталған. Сынып жетекшісі ата-аналарды білім беру ұйымындағы оқу процесіне қатысуға тартады. Бұл отбасында қолайлы климаттың қалыптасуына, баланың мектепте және үйде психологиялық және эмоционалды жайлылығына ықпал етеді. Сонымен қатар оқушының эмоционалды дамуына, оның сөйлеуі мен интеллектісіне ықпал ететін оқу қызметінің мазмұнын жаңарту маңызды міндет болып қала береді.
Данагүл Қуандық,
№268 мектеп-лицей мұғалімі
Жылдам ақпарат алу үшін Facebook, Instagram желілері мен Telegram каналымызға жазылыңыз!