Ел аумағынан көптеген теміржол құрылысы жүргені белгілі. Атақты Түрксіб құрылысының өзі аңызға айналып, еңбек күшінің жетістігі бүгінге дейін зерттеліп келеді. Қазақстан Тәуелсіздікке қол жеткізгелі бұл бағытты тұралатпай, біршама жоспар құрып, республикаішілік қана емес, еларалық қатынасты жақсартуға бел буды. Соның ішінде Жезқазған-Бейнеу және Арқалық-Шұбаркөл теміржол желілерінің құрылысы ғасыр жобасы саналады.
Себебі жалпы ұзындығы 1200 шақырымды құрайтын теміржол тармағы Қызылорда, Қарағанды, Қостанай, Ақтөбе, Маңғыстау облыстарын жалғап, мемлекттік көлік-логистикасының даму көрсеткішін көтерді.
Бұл – тәуелсіздік жылдарындағы ең ауқымды әрі күрделі темір жол жобасы. Бұған дейін теміржолдың дені кеңес кезеңінде салынғандықтан, оларды жөндеу жұмысына біршама қаржы мен уақыт талап ететін. Мысалы, бүгінге дейін ескі 2500 шақырым теміржол жаңадан салынып, республикадағы оңтүстік пен солтүстік, батыс пен шығысты байланыстыратын 1000 шақырым жол жаңарған екен. Сондықтан Жезқазған-Бейнеу және Арқалық-Шұбаркөл теміржол құрылысы ақсаған саланы аяқтан тұрғызып, тәуелсіздік жылдарындағы ең көлемді құрылысқа айналды
Ең басты ерекшелік, әрине, ауқымы. Құрылыс жұмысының өзіне 10 мыңға жуық жұмысшы тартылған болса, біткеннен кейін 3 мың адам тұрақты жұмыспен қамтылған. 46 көпір мен жол өтпесі салынды, 570 су өткізгіш құбыр төселді. 4200 шақырым электр желісі тартылып, өндірістік инфрақұрылым нысандары тұрғызылды.
Ғасыр жобасына баланған бастаманың ел болашағына әсері айтпаса да белгілі. Себебі аталған теміржол шеткері аймақтағы ауылдардың қаламен қатынасын жақсартып ғана қойған жоқ, мемлекеттік маңызды тауар айналымы мен экономикалық серпіліске жол ашты. Сондықтан Жезқазған-Бейнеу, Арқалық-Шұбаркөл теміржолдарын тәуелсіздіктің жарқын бастамасы деп атауға толық негіз бар
Сонымен, жаңа жол торабы шығыстан батысқа, оңтүстіктен солтүстіке дейінгі бұрынғы тасымал жолын қысқартып, Азиядан – Ресей мен Еуропаға, Каспий арқылы – Әзірбайжан, Гүржістан, Түркия және Оңтүстік Еуропаға, Түркіменстан арқылы – Парсы шығанағы тауар тасымалын жеңілдетті. Халықаралық жүк тасымалының қашықтық уақыты үш есе азайып, аймақтардың әлеуметтік-экономикалық ахуалын жақсартуға да сеп болды. Оған қоса, жоба тұйық жолда қалған қалаларға жан бітіріп, теміржол маңайындағы өңірлердің дамуына ерекше жол ашуда. Мемлекеттік бастаманың тиімділігін бағамдаған кәсіпкерлер де тауар тасымалы бағытында жүйелі жоспар түзуге мүмкіндік алды. Осының бәрі күнібұрын жоспарланған мемлекеттік жобаның нәтижесі ғана емес, Қазақстан халқының дамыған елдердің қатарына кіру ынтасының жемісі секілді.
Жылдам ақпарат алу үшін Facebook, Instagram желілері мен Telegram каналымызға жазылыңыз!