Сенбі, 19 сәуiр, 21:44

  • Қаз
  • Qaz

Бізге жаңалық
жіберіңіз:

+7(702)932-52-25
Жаңа шығарылым
№28,2141
19.04.2025
PDF мұрағаты

Жәмилә Сайлауова, Абай атындағы үш тілде оқытатын дарынды балаларға арналған мамандандырылған сыныптары бар мектептің мұғалімі: Жасыл болашақтың іргетасы мектептен қаланады

19.04.2025

76 0

Қазіргі таңда білім беру жүйесінде тек академиялық біліммен шектеліп қалмай, оқушыларды әлеуметтік жауапкершілікке баулу, табиғатты аялауға тәрбиелеукүн тәртібіндегі басты мәселелердің бірі. Бұл тұрғыда экологиялық мәдениетті қалыптастырудың ең тиімді жолдарының біріэкологиялық білім беру. Табиғатқа жанашырлықпен қарауға, қоғам үшін пайдалы іс жасауға бағытталған бұл бастама бүгінде еліміздің көптеген білім ұясында табысты жүзеге асуда.

Солардың біріАбай атындағы үш тілде оқытатын дарынды балаларға арналған маман­дан­дырылған сыныптары бар мектеп. Мұнда экологиялық жобалар жүйелі түрде жүргізіліп, оқушылардың экосана мен көшбасшылық дағдыларын дамытуға айрықша мән беріледі. Осы бағыттағы жұмыстардың барысы жайлы мектеп мұғалімі, экологиялық бастамалардың белсенді үйлестірушісі Жәмилә Қайратқызымен сұхбаттасқан едік.

Мектептегі эковолонтерлік бастамалар туралы толығырақ айтып өтсеңіз

– Бүгінде Абай атындағы дарынды балалар­ға арналған мектепте ерекше әрі маңызды бастама – экологиялық еріктілік белсенді түрде жүзеге асып келеді. Бұл жоба тек мектеп ішінде ғана емес, қоғам үшін де өзекті әрі пайдалы қадам деп санаймыз.

Эковолонтерлік бағытындағы жұмыстар елі­міздегі «Youth Vector» республикалық еріктілер қозғалысының аясында жүзеге асуда. Бұл ұйым Қазақстанның барлық өңірлерінде жұмыс істейді, құрамында 700-ден астам белсенді жас бар. Біздің мектепте 300-ден астам оқушы осы қозғалысқа мүше. Эковолонтерлікке 7-сыныптан 11-сыныпқа дейінгі оқушылар қатысады. Бұл жас ерекшелігіне сай үйлесімді жұмыс істеуге мүмкіндік береді. Аға толқын мен жас буын бір-бірімен тәжірибе бөлісіп, ортақ жобаларға бірге атсалысады.

Эковолонтерлік қозғалыстың құрылымы қандай? Оқушылар қалай жұмыс істейді?

– Эковолонтерлік жұмыс жүйелі түрде жүр­гізілуі үшін оқушылар 6 түрлі топқа бөлі­ніп, әрқай­сының өз бағыттары мен үйлестірушілері белгі­ленген. «ЭкоБілім» тобының мақсаты – мектеп оқушылары мен ата-аналар ара­сында экологиялық сауатты арттыру. Олар түрлі танымдық шаралар, ақпараттық парақшалар, сынып сағаттары мен презентациялар ұйымдас­тырады. «ЭкоStep» – бұл бағыт жерді қалпына келтіру, көгалдандыру жұмыстарымен айналы­сады. Топ мүшелері сексеуіл мен жоңышқа секіл­ді өсімдіктерді отырғызып, эрозияға ұшы­раған аумақтарды қалпына келтіру бойынша жобалар жүргізуде. «ЭкоБизнес» (Эко­Стартап) – бұл топ экологиялық идеяларды эконо­микалық бағытта дамытып, жәрмеңкелер ұйым­дастырады. Қайта өңделген материалдардан жасал­ған бұйымдар­ды сату арқылы түскен қаражат­ты мектептің экологиялық жобаларына жұмсайды.

«ЭкоПатруль» (ЭкоАудит) – мектеп аумағын­дағы тазалықты бақылап, қалдықтарды сұрыптау, жарық пен суды үнемдеу бойынша бақылау жұмысын жүргізеді. Олар тұрақты түрде аудит жүргізіп, нәтижелерін есепке алып отырады. «ЭкоБлогер» – бұл топ мектептегі экологиялық жоба­лар туралы ақпаратты Instagram, TikTok, Telegram сияқты әлеуметтік желілерде кеңінен таратады. Жобалар туралы бейнероликтер дайындап, көпшілікке ой тастай­ды. «ЭкоҚоғамдастық» – бұл топ өзге мектеп­тер­мен, ұйымдармен бірлескен жобалар ұйым­­­дас­тырады, тәжірибе алмасады және серік­тес­­тік орнатады. Бұл бағыттардың барлығы оқу­шылардың бастамасымен жүзеге асып келеді. Эковолонтерлік оқушылардың табиғатқа деген жанашырлығын, жауапкершілігін арттырып, шығармашылық және көшбасшылық қабілетін дамытуға зор үлес қосуда. Ең басты­сы, мұндай жобалар арқылы жастар табиғатты ая­лап, қоғамға пайда келтіру жолында нақты іс-әрекет жасай алатынын дәлелдеуде.

Қазір қандай жобалар жүзеге асуда?

– Қазіргі таңда бізде бірнеше ауқымды жоба жүйелі түрде жүзеге асуда. Мысалы, «Жасыл бұ­рыш­тар», қалдықтарды сұрыптау жәшікте­рі, үнем­деуші құрылғылар, экопостерлер – бәрі нақты нәти­жеге бағытталған. Жақында «ЭКОЛОГИЯЛЫҚ САНА – ТАБИҒАТПЕН ҮЙЛЕСІМ» атты ғылыми-танымдық шара ұйым­дастырылды. Шараға қазақстандық жасыл құрылыс кеңесінің (KazGBC) атқарушы дирек­торы Александр Белый, техника­­лық директор Айман Шопаева және Қорқыт Ата атындағы Қызылорда университетінің оқытушысы, био­логия ғылымдарының кандидаты Рахат Құрманбаев арнайы келіп, оқушылармен бірге ағаш отырғызды. Бұл шара ынтымақтастық туралы меморандуммен аяқталып, жаңа жобалар­ға жол ашты. Осындай ауқымды жобалар мен серіктестіктердің арқасында мектеп қабыр­ғасында экологиялық сананы қалыптас­тыру мен жас ұрпақ­тың табиғатқа деген жауапкершілігін арттыру бағытындағы жұмыс жаңа деңгейге көтеріліп отыр.

Эковолонтерлік үйірмеге қанша оқушы қатысады? Олар қандай сыныпта оқиды?

– Бүгінде мектебіміздегі эковолонтерлік қоз­ғалысқа 300-ден астам оқушы белсене қатысады. Бұл – үлкен көрсеткіш және оқушылардың табиғатты қорғауға деген қызығушылығы мен жауапкершілік деңгейінің артып келе жатқанын білдіреді. Эковолонтерлар ұйымына 7-сыныптан бастап 11-сыныпқа дейінгі оқушылар мүше бола алады. Әр топ жас ерекшелігі мен қабілетіне қарай түрлі бағытта жұмыс атқарады. Мысалы, кіші сынып оқушылары көбіне ағаш отырғызу, мектеп ауласын көгалдандыру, қал­дықтарды сұрып­тау сияқты практикалық жұ­мыстарға белсене аралас­са, жоғарғы сынып оқушылары ақпараттық-танымдық шаралар ұйымдастыру, экоаудит жүргізу, экостартап идеяларын әзірлеу сияқты көшбасшылық бағыттарда жұмыс істейді.

Экоүйірме құрамындағы барлық оқушылар 6 бағытқа бөлінген және әр бағыттың жеке коорди­наторы мен жауапты жетекшісі бар. Бұл құрылым оқушылар арасында тәртіп пен жүйелілікті қам­тамасыз етіп, әр бағыттың мақсатты әрі нәтижелі жұмыс істеуіне мүмкіндік береді. Аға буын мен жастар арасында өзара тәлімгерлік пен қолдау ор­наған. Үлкендер тәжірибесімен бөліссе, кішілер жаңашылдық пен шынайы ықыласымен ерекшеленеді. Бұл – командалық рух пен экологиялық мәдениетті бірге қалып­тастыратын маңызды фактор.

Экологиялық жобаларды жүзеге асыру кезінде қандай қиындықтарды жеңу үшін қандай қолдау тетік­тері мен ынтымақтастық үлгілері тиімді деп есептейсіз?

– Бірінші кезекте, материалдық ресурстардың жетіспеушілігі – бұл жиі кездесетін мәселе. Әсі­ресе экологиялық стартаптар мен көгалдандыру жұмыстарын жүргізуде арнайы құралдар мен материалдар қажет. Мысалы, ағаш отырғызу немесе топырақты қалпына келтіру үшін белгілі бір экологиялық тыңайтқыштар мен жабдықтар керек. Осыған байланысты кейде қаржылық қол­даудың болмауы қиындық тудырады. Мектеп пен отбасының ынтымақтастығы бұл мәселені едәуір жеңілдетеді. Қазіргі уақытта экологиялық жобаларымызды жүзеге асыруда оқу­шылардың белсенділігі маңызды рөл атқарады және отбасылардың қолдауы ықпал етеді.

Үш жақты байланыс – мектеп, оқушы және ата-ана – экологиялық жобалардың тиімділігін арттыруда басты фактор. Мектеп оқушыларға экологиялық білім беріп, оларды жобаларға қатысуға шақырса, отбасы тарапынан да бұл жобаларға қызығушылық пен қолдау көрсетіледі. Ата-аналар оқушылардың экологиялық білім алуына көмектесіп, олардың табиғатты қор­ғауға деген жауапкершілігін арттырады. Мысалы, мектептегі ағаш отырғызу немесе көгалдандыру жобаларына ата-аналардың қатысуы маңызды. Олар өз балаларына қолдау көрсетіп, бірге жұмыс істейді, бұл жұмысқа деген жауапкершілікті одан әрі күшейтеді. Сонымен қатар экологиялық тұрғыда мектепке көмек көрсету, қажетті материалдармен қамтамасыз ету үшін ата-аналардың қолдауы өте маңызды. Біз үшін үлкен қолдау көрсету – бұл оқушылардың сабақтан тыс уақытта экологиялық іс-шараларға қатысуына мүмкіндік беру, сонымен қатар өз тәжірибелерімен бөлісу. Мектеп пен отбасы арасындағы тығыз байланыс жобаларды жүзеге асырудың табысты болуына ықпал етеді.

– Үйірмеде қандай материалдар мен ресурстарды қолданасыздар?

– Экологиялық жобаларды жүзеге асыру бары­сында біз әртүрлі материалдар мен ресурс­тарды қолданамыз, олардың арасында табиғи ресурстарды үнемдеуге және қайта өңдеуге бағытталған құралдар бар. Ең алды­мен, біз қалдықтарды сұрыптау мен қайта өңдеуге басымдық береміз. Мектепте арнайы контейнерлер орнатылып, пластик, қағаз, әйнек пен металл жеке-жеке жиналады. Сонымен қатар топырақтың құнарлылығын арттыру үшін органикалық тыңайтқыштар мен сүйек ұнтағы қолданылады.

Энергия тиімділігі бағытында жарықдиодты шамдар мен су үнемдейтін құрылғылар орна­тыл­ған. Жерді қалпына келтіру мақсатында жоңыш­қа мен сексеуіл отырғызу жобасы жүзеге асуда.

Экостартаптарға қажет ресурстарды жәр­меңкелер арқылы жиналған қаражат есебінен және қоғамдық ұйымдармен серіктестік негізінде қамтамасыз етеміз. Барлық қолданылатын мате­риалдар экологиялық қауіпсіздік стандарт­тарына сай таңдалады.

– Жобалар қандай байқауларға қатысып, жүлделі орындарға ие болды?

– Біздің мектептегі экологиялық жобалар көптеген байқауға қатысып, жүлделі орындарға ие болды. Мәселен, экологиялық стартаптарды қолдау бағытындағы жобаларымыз «Эко-бизнес» байқауына қатысып, бірінші орын алды. Сонымен қатар «Таза Қазақстан» ұлттық жобасы аясында өткен түрлі экологиялық шаралардан да жүлделі орындармен оралдық. Әрбір жоба өз деңгейінде ерекше, әрі маңызды. Оқушыларымыздың шығар­машылық ойлау қабілетін арттырып, экологиялық мәселелерге деген жауапкершілігін күшейтуге мүмкіндік береді. Мектебіміздің эковолонтерлері жергілікті және республикалық деңгейдегі эко­логиялық байқауларда тұрақты түрде жақсы нәти­желерге қол жеткізуде.

– Мектептегі экологиялық мәдениетті қалыптастыруға бұл жобалар қалай әсер етті?

– Экологиялық жобалар мектебіміздің эко­ло­гиялық мәдениетін қалыптастыруда маңызды рөл атқарды. Бұл жобалар арқылы оқушыларымыз табиғатты қорғау мен оны аялаудың маңызын түсінуге, экологиялық мәдениетке ие болуға бастады.

Сондай-ақ эковолонтерлік үйірмесі арқылы оқушылар арасында экологиялық білімге деген сұраныс артты. Олар тек мектеп ауласындағы тазалықты сақтап қана қоймай, күнделікті өмірлерінде табиғатты қорғауды үйренуде. Бұл біздің мектепте жас ұрпақтың экологиялық тұр­ғыдан саналы болуына ықпал етті.

– Алдағы уақытта қандай экологиялық жоба­ларды жүзеге асыру жоспарларыңызда бар?

– Алдағы уақытта эковолонтерлеріміз бір­неше жаңа жобаларды жүзеге асыруды жос­парлап отыр. Солардың ішінде экологиялық стартаптарды дамыту, жасыл қала жобаларын қолдау, экологиялық білім беру мен экологиялық патрульдер ұйымдастыру ерекше назарда.

Сонымен қатар оқушылардың қатысуымен өтетін «Эко-қалашық» жобасы аясында қалдық­тарды қайта өңдеу және энергия үнемдеу мәсе­ле­лері талқыланып, іске аспақ. Сондай-ақ көгалдандыру жұмыстары мен табиғатты қорғауға арналған жаңа бастамалар енгізу жоспарымызда бар.

– Эковолонтерлік оқушыларға қандай өмір­лік құндылықтарды үйретеді деп ойлайсыз?

– Эковолонтерлік қызмет оқушыға жауап­кершілік, еңбекқорлық, топтық жұмыс және табиғатқа деген құрмет сияқты маңызды өмірлік құндылықтарды үйретеді. Олар тек өз мектептерінде ғана емес, өздерінің туған жерінде де экологиялық мәселелерге бейжай қарамауды үйренеді. Бұл олардың көшбасшылық дағдыларын дамытуға, тұрақты дамуды қол­дауға бағытталған шешімдер қабылдауға көмектеседі. Сондай-ақ, эковолонтерлік жұмыс жастар арасында достық, адалдық, бірлескен іс-қимыл арқылы қоғамдастық құруға ықпал етеді. Оқушылар осы қызмет арқылы болашақта экология мен тұрақты даму саласында өз үлестерін қосуға дайын болады.

Сұхбатыңызға рахмет.

 


 

Жылдам ақпарат алу үшін Facebook, Instagram желілері мен Telegram каналымызға жазылыңыз!

Тағы да оқыңыз: